Reglement
På denne siden finner du generelle retningslinjer, oppfordringer og forklaringer for Bergstadcupen.
Cupreglement
Reglement for Bergstadcupen
1. Vi i Bergstadcupen er opptatt av inkludering og samhold , derfor er det viktig for oss at alle skal føle seg trygge og velkommene Bergstadcupen. Men dette er ikke noe vi alene kan få til derfor oppfordrer vi alle lag til å ta en god prat med deltakerne om viktigheten av toleranse ovenfor hverandre og andre, fokus på hvordan vi prater til hverandre. Får vi til dette sammen så får vi alle en fin fotball helg med gode minner.
2. De som har vært på Bergstadcupen tidligere har merket at det er stort fokus på brannvern ved overnattingsstedene. Vi velger og ha strenge regler selv om det krever mye dugnads resurser for vår del, vi har fått brannvesenet til utarbeide en brannvernsplan sånn som de anbefaler.
Vi ønsker at alle som overnatter hos oss skal sove trygt om natten, og komme seg trygge tilbake hjem derfor har vi strenge regler for brannvern og stiller med brannvakter 24/7 under helgen. Så hvis dere kan være flinke til og setter dere inn i branninstruksene og at dere samarbeider med brannvaktene så slipper vi noen uønskede hendelser.
3. A-kort er noe alle skal ha som overnatter uansett om det er barn eller voksen, det er for at vi skal ha et korrekt antall på overnattende som vi innrapporterer til brann lokalt og 110 sentralen og for at vi skal få dekket kostnader ved leie av overnattingssteder.
Vi bruker også A-kort når vi bestiller mat så for at det skal bli rett antall kuverter så må vi ha oversikt.
Vi har etter ønske fra trenere og lagledere lagd et eget A-kort til disse som gir dem muligheten til og bytte på hvem som spiser med laget, men skal det byttes på hvem som sover med laget må dette varsles så rett navn står på listen i sekretariatet til en hver tid, da nødetatene skal ha tilgang på dette.
4. Mat er noe vi i Bergstadcupen verdsetter høyt for våre deltakere, vi ønsker å levere kvalitets mat og et rikelig utbud. Vi har fokus på mat til allergikere og på tilpassing så alle skal få god mat.
Vi har de senere årene set en negativ trend på matsvin dette ønsker vi at alle hjelper til med og få stoppet, Bergstadcupen gir all mat som blir til overs til organisasjonen en hjelpende hånd og da er det bare trist at så mye mat blir kastet! så en liten prat om at man kan forsyne seg flere ganger istedenfor å kaste mat hadde vært fint.
Et påminnende ord om bordskikk er også greit å legge inn, da vi får mange tilbakemeldinger fra de frivillige som rydder og vasker om at det av og til er fryktelig grisete, vi forventer jo ikke at det skal være strøkent men for at alle som kommer skal ha det hyggelig under maten.
5. Hvis det inntreffer hendelser sportslig under cupen som dere vet eller føler ikke er greit, vær så snille og meld i fra til leder av cupen eller til sportsligansvarlig tlf nummer finner dere på hjemmesiden, vi har hatt tilfeller der vi uker etter cup får vite om hendelser som absolutt burde vært håndtert på plass. vi har ikke vært gode nok på å være til stede noe vi nå har tatt grep på, så nå trenger vi at dere er med å rapporterer inn hendelser så vi slipper dette på Bergstadcupen.
6. Mener man at et lag bryter alders regel eller andre brudd som er i strid med reglementet så gi sportslig ansvarlig beskjed så vi får ordnet opp sånne ting med en gang så slipper murring og irritasjon. Noen lag har dispensasjon fra kretsen når det gjelder bruk av overårige spillere, dette har vi ingen myndighet til å overprøve. Det har vært tilfeller der vi blir varslet anonymt disse henvendelsene får vi dessverre ikke gjort noe med, ved henvendelser av denne typen må det oppgis navn og tlf nummer så vi får fulgt opp saken på en skikkelig måte.
7. Overnattingsstedene er skoler, barnehager og andre egnede lokaler, her ber vi om at det utvises hensyn til at man bare leier og at man tar vare på lokalene så ting ikke går i stykke, la tegninger o.l. på skoler og barnehager henge der de henger, vi får henvendelser etter hver cup om ting som er ødelagt noe som er fryktelig unødvendig.
8. Premieutdeling har vi hatt mange forskjellig forsøk på, uten at vi har lykkes spesielt godt. Men vi tror vi har funnet en løsning på dette nå, så det blir premieutdeling for alle som ikke har sluttspill når de selv ønsker det dere skriver dere på liste i Trofe teltet og velger selv et ledig ca. tidspunkt. dere vil bli ropt opp på scenen når det er deres tur og kan da ta bilde av laget som kan brukes f.eks til diplomen som ligger på hjemmesiden. (det jobbes med en løsning der det kan skrives ut diplomer i Trofe teltet, men dette er ikke klart ennå)
9.