Overnatting

FØRSTEMANN TIL MØLLA!

På grunn av begrenset med overnattingskapasitet, er vi nødt til å prioritere de lagene som melder seg først på Røros. Vi kan dessverre ikke garantere at lag som melder seg sent kan få bo i Røros sentrum, dersom det ikke er plass/kapasitet til dette. Vi anbefaler alle å være ute så tidlig som mulig med bestilling av overnatting.

Dere kan komme med ønsker om bosted, som vi vil ta hensyn til så langt det er mulig.

Skoler/lokaler:

Innkvartering finner sted på skoler eller andre egnede saler/lokaler på Røros. For all overnatting må deltagerne ha med liggeunderlag på maks 75 cm og sovepose. En ansvarlig leder må overnatte med spillerne.

Reglement på skolene og barnehagene:

  • Lagleder/ansvarlig person plikter å gjøre seg kjent med rømningsveier og branninstrukser på den enkelte skole.
  • Ansvarlig person skal gjøre seg kjent med bruken og plasseringen av aktuelle brannslukkingsutstyr som finnes i bygget
  • Ansvarlig person skal fjerne eller varsle om brannfarlige forhold (tørking av klær, tildekking av varmeovner m.m.)
  • Bruk av tennkilder samt levende lys er forbudt.
  • Røyking er forbudt i hele bygget.
  • Lagledere tar kontakt med brannvakt/vakt ved ankomst på skolen. Mannskapet vil anvise overnattingssted til laget.
  • All bruk av ball innendørs er forbudt. Vennligst presiser dette, gjerne opptil flere ganger, overfor alle deltakerne.
  • Bygget med inventar og utstyr skal behandles skånsomt. Skader og brekkasje etter eventuelle uhell meldes straks til rette vedkommende og erstattes fullt ut av de som har ansvaret for skaden.
  • Ved hærverk vil det bli avkrevd erstatning for det enkelte lag i etterkant av turneringen.
  • Bord og stoler stables i klasserom/ oppholdsrom inntil vegg og settes tilbake etter endt overnatting. (Ta bilde av hvordan rommet ser ut før dere begynner, slik at dere husker hvordan det skal være!)
  • Lagleder har ansvaret for eget rom + fellesarealer, og skal sørge for at rom ryddes og søppel tømmes hver dag. Dette er viktig på grunn av brannsikkerhet. Søppel og pant settes i søppelsekker på utsiden evt i container. 
  • Ved avreise skal søppel settes i søppelsekker på utsiden, evt. i container og rommet skal kostes og ryddes – og forlates i den stand det var ved ankomst. Rommet skal godkjennes av vakt/representant for cupen før avreise. Hvis det ikke ryddes ordentlig etter bruk, sender Bergstadcupen et vippskrav på 1.500,- kr. til laget for dette.

 

  • All bruk av alkohol eller andre former for rusmidler er på det strengeste forbudt. Det er forbudt å vise seg på skolens (lokalets) område i beruset tilstand. 
  • Deltakerne må være inne på skolen før kl. 23.00. Det skal være ro på skolene mellom kl. 23.00 og kl. 06.00. Det skal være minst en ansvarlig leder over 20 år for hvert lag på innkvarteringsrommet, når rommet er i bruk.
  • Deltakerne bringer selv med seg sovepose og liggeunderlag. Fotballstøvler skal tas av og rengjøres før spillerne går inn på skolen. 
  • Det er ingen WiFi til bruk på overnattingsstedene.
    • Nødutganger skal ikke åpnes!
  • Rommene vil ikke bli låst under cupen. Bergstadcupen tar ikke ansvar for verdisaker på rommene.
  • Utsjekk må skje senest søndag kl. 12.00.

Reglement på overnattingssteder uten egen brannvakt:

  • Klubben har selv ansvaret for brannvakt / ansvarlig person på overnattingsstedet.
  • Alle ansvarlige / brannvakter må være over 20 år.
  • Ansvarlig person skal påse at klubbens medlemmer følger gitte bestemmelser.
  • Ansvarlig person må gjøre seg kjent med alle rømningsveier. Likeledes skal de være kjent med bruken og plasseringen av aktuelle brannslukningsutstyr som finnes i bygget.
  • Alle rømningsveier skal være fri for hindringer.
  • Fjern / påtal brannfarlige forhold (tørking av klær, tildekking av varmeovner med mer, samt feil bruk av el. utstyr. )
  • Bruk av tennkilder samt levende lys er forbudt
  • Røyking er forbudt i hele bygget  

Ved brann/brannalarm:

  • Påse at alle kommer seg ut
  • Ring 110
  • Om mulig, prøv å slukke brannen
  • Lukk dørene / vinduene, om mulig
  • Ta imot brannvesenet og orienter dem om situasjonen

Overnattingssteder:​​

Røros skole, ungdomstrinnet
Peder Hiortgata 19

Røros skole, paviljongen/mellomtrinnet
Peder Hiortgata 18

Røros skole, Sundveien
Sundveien 7

Røde Kors-huset
Stamphusveien 25

Øya barnehage
Øyaveien 1

Frimurerlogen
An-Magritt-veien 50

Sangerhuset
Bergmannsgata 21

Menighetshuset
Ol-Kanelsaveien 1

Frelsesarmeen
Peder Hiortgata 5

Moan Gård
Dalsveien 130

Eldresenteret
Johan Falkbergets vei 7

Speiderhytta

Storwartz leirskole

Camping:​​

Øra bobilcamp
Link: https://roros-il.no/bobil/

Hotell:​​

Bergstadens Hotel
Link: https://bergstadenshotel.no/

Pakkliste:​​

Det er mye som skal skje i løpet av ei helg. Derfor har vi laget en pakkeliste som kan være til nytte når man skal finne ut hvilke ting man skal pakke med og hvilke man skal legge igjen hjemme.

 

Fotballutstyr:

  • Fotballsko
  • Leggskinner
  • Shorts
  • Strømper
  • Keeperhansker til keeper
  • Drakt
  • Treningsdress
  • Drikkeflaske
  • Ekstra treningsklær
  • Bag/tursekk til å ha med på arenaene


HUSK!
Det er fort gjort å glemme igjen tøy på turnering, så supert om dere merker med navn og telefonnummer. Da er sjansen større for at det kommer tilbake igjen!

 

Til overnatting:

  • Liggeunderlag/madrass – ENKEL madrass, maks 75 cm.
  • Sovepose
  • Pute
  • Har du oppblåsbar madrass er det lurte å ha teppe under, så knirker den ikke så mye

 

Fritid:

  • Håndklær
  • Tannbørste/tannkrem
  • Lett jakke
  • Plastpose til skittentøy
  • Allergimedisin 
  • Reiseforsikring
  • Regntøy
  • Såpe/shampo
  • Solkrem
  • Joggesko
  • Undertøy
  • Slippers/innesko (helst begge)
  • Sokker
  • T-skjorter
  • Shorts
  • Bukser etter behov
  • Gensere/skjorter etter behov
  • Mobiltelefon og lader
  • Lommepenger til eget forbruk – Det beste er å bruke bankkort eller vipps.
  • Kortstokk / reisespill