Ofte stilte spørsmål

  • Spørsmål: Hvem skal ha A-kort?
    Svar: Alle som skal overnatte skal ha A-kort, dette gjelder også trenere og lagledere.
  • Spørsmål: Når er kampoppsettet klart?
    Svar: Vi har som mål at kampoppsettet skal publiseres ca. 14 dager før turneringsstart. Det kan derimot skje endringer i kampoppsettet helt frem mot cupstart, og vi anbefaler derfor at dere følger med på hjemmesiden eller Profixio.
  • Spørsmål: Hvor mange spillere kan delta?
    Svar: Ubegrenset.
  • Spørsmål: Kan man etteranmelde spillere?
    Svar: Ja, frem til påmeldingsfristen 16. mai. Etter denne fristen er det ikke lenger mulig å gjøre endringer, da det vil medføre altfor mye merarbeid på de som skal delegere og planlegge kampoppsett og innkvartering.
  • Spørsmål: får alle deltakere premie?
    Svar: Ja alle deltakere får deltakermedalje levert av vår samarbeidspartner Trofé AS. Premieutdeling foregår etter lagets siste kamp. Det deles også ut pokaler i klassene som spiller finaler.
  • Spørsmål: Når kommer oversikten over hvor vi skal bo?
    Svar: Oversikt over hvor lagene skal bo blir klart ca. to-tre uker før turneringsstart.
  • Spørsmål: En spiller har trukket seg, kan vi få refundert deltakeravgiften?
    Svar: Ja; så lenge dette meldes i fra om før ankomst. Meldes direkte til turneringsleder; post@bergstaden.no
  • Spørsmål: Er det lov å ha med overårige spillere?  Se cupreglement
  • Spørsmål: Er det lov å benytte spillere fra andre klubber?
    Svar: Nei. Spilleren må være spilleberettiget for den klubben de skal delta for.
  • Spørsmål: Kan en spiller delta på flere lag i samme klasse?
    Svar: kun for samme klubb! Det kan gjøres hvis en klubb har f.eks 2 lag med i samme klasse å det oppstår skade eller man mangler en spiller , men det er ikke lov for å toppe lag! Vi kommer til å være strenge på dette! Må søkes hos jury muntlig ved oppmøte. 
  • Spørsmål: Vi er ikke enige i en dommer avgjørelse, vi opplever brudd på reglement, m.m hvordan går vi frem? Hvilke muligheter har vi?
    Svar: i vårt cupreglement står det godt beskrevet hvem dere skal kontakte, og hvordan dere går frem hvis en situasjon oppstår. Finner dere ikke svarene der, så ta kontakt med turneringsleder mob: 40173597 som vil bistå dere med å komme i kontakt med rett person. 
  • Spørsmål: Når er siste frist for påmelding og betaling?
    Svar: Fristen for påmelding er 16. mai, og betalingsfrist er den forfallsdatoen som står på tilsendt faktura; vi vet at det kan være mange som skal holde styr på det samme i et idrettslag så vi tar kontakt hvis det er ubetalte fakturaer, laget/klubben blir ikke slettet direkte! Ved tidlig bestilling vil det sendes ut faktura automatisk fra systemet – denne trenger ikke å betales så tidlig, så frist for denne er satt til 15. april. Dersom det allikevel skulle komme en purring før dette, kan dere ta kontakt med turneringsleder, så vil vi finne en løsning. 
  • Spørsmål: Hva er forskjellen på de ulike korttypene?
    Svar: 
  • A-kort er for de som skal overnatte i lokaler som er leid for innkvartering av deltakere under cuphelgen, og inkluderer også tilgang til alle aktiviteter og all underholdning på Øra, samt alle måltider i Verket.
  • Fjellkort Lørdag/Søndag er opprettet for deltakere på dagscup en av disse dagene, men kan også kjøpes av andre som ønsker det. Dette kortet inkluderer tilgang på alle aktiviteter og all underholdning gjeldende den dagen kortet er for, samt alle måltider i Verket for én dag. Det vil være forskjellig farge utifra hvilken dag båndet gjelder for. 
  • Røroskortet er kun tilgjengelig for Røros-lag, og inneholder det samme som A-kort minus overnatting, og gjelder også for hele helgen. 
  • Alle typer av kort/bånd skal festes rundt håndleddet og bør ikke tas av før hjemreise. Dersom et bånd går i stykker kan nytt fås i sekretariatet mot at det ødelagte leveres inn. Kort/bånd er personlige og kan kun benyttes av én person. Bånd som ikke er festet blir ikke godkjent ved inngang til Verket der matserveringen foregår. Dette vil bli kontrollert ved inngangen ved hvert måltid av tilsatte vakter.
  • Spørsmål: Hvilke muligheter for overnatting finnes det for de som ikke ønsker å bo på skole?
    Svar: Vi har flere hoteller og overnattingssteder i Røros; Bergstadens hotell, Røros Hotell, Rørosvidda hotell, Vertshuset, AirBnB, m.m
  • Spørsmål: En av deltakerne har matallergi. Kan h*n spise maten som serveres under cupen?
    Svar: Ja, vi setter opp spesielt tilpasset matstasjon for deltakere med matallergi, som er sikret for krysskontaminering og har et godt utvalg av allergivennlig mat. Deltaker må gi beskjed i forkant av cupen på e-post: catering@bergstadcupen.no
  •  Spørsmål: Er det svinekjøtt i noen av middagene?
    Svar: I all hovedsak er det ikke svinekjøtt i maten som serveres, men dersom det er ekstra behov for å tilrettelegge ingredienser i maten, bes dere si fra i god tid på e-post: catering@bergstadcupen.no
  • Spørsmål: Tilbyr vi middager med halal-kjøtt?
    Svar: Nei, dette har vi dessverre ikke nok kunnskap om til å kunne tilby.
  • Spørsmål: Hvor skal vi møte for å få utdelt deltakerkort?
    Svar: En representant fra laget må sjekke inn laget ved ankomst hos  Sekretariatet i Verket.
  • Spørsmål: Er det fotograf i år også?
    Svar: Nei, dette var en vurderingssak ved evalueringsmøte som ble valgt bort på grunn av logistikk. Vi har istedenfor gått til innkjøp av en fotovegg hvor lagene selv kan ta bilde. Det vil i etterkant av cupen legges ut maler til diplomer, der lagene kan lime inn sitt lagbilde og printe ut selv!
  • Spørsmål: Er det ledige plasser på bobil parkeringen til Røros il, kan dere ordne plass til oss?
    Svar: Bergstadcupen har ingenting å gjøre med bobilparkeringen på Øra v/stadion, dette er det hovedlaget som besørger så ta eventuelt kontakt med Røros Idrettslag direkte.